Op vrijdag 8 november vond er een Halloweentocht plaats op en rond onze werkplek, georganiseerd door de ouderraad.
Samen met de werkplekstudenten en de ouderraad toverden we de oude pastorie (waar het lokaal van de werkplekstudenten zich bevindt) om tot een waar spookhuis.
De muren werden bekleed met zwarte en witte doeken, spinnenwebben, witte maskers, ... , er waren enge geluiden en griezelverlichting en er lagen matrassen met plastic op de grond.
Rond 18u30 vertrokken de eerste mensen op een 4 kilometer lange tocht. Tijdens de tocht waren er enkele stops waar ze konden genieten van een griezelverhaal, een tas warme pompoensoep, een jenevertje, ... De eindstop was ons spookhuis.
Wij, de werkplekstudenten, moesten ons verkleden en in het spookhuis zitten. Rond 20u30 kwamen de eerste mensen binnen. Nu was het ons beurt. We mochten de mensen bang maken en ze laten schrikken. De kinderen wilden we geen nachtmerries bezorgen, daarom hadden zij dan ook een codewoord: 'pompoen'. Wanneer de kinderen dit riepen, wisten we dat we het wat rustiger aan moesten doen.
De kinderen van het lager onderwijs vonden het spookhuis fantastisch. We zagen ze tientallen keren passeren. Ook de ouders van de kinderen hebben serieus wat schrik gehad.
We kregen van alle kanten felicitaties. We hadden goed werk geleverd.
Na een avond vol griezel vertrokken we voldaan terug naar huis.
Veel Halloweengroetjes
Juf Marie
Hier nog enkele foto's:
![]() |
| De groep werkplekstudenten. |

.jpg)








Geen opmerkingen:
Een reactie posten