Op donderdag 26 september moesten de werkplekstudenten van gemeenteschool PIEnTER een muzische voorstelling doen voor de kinderen op de stageschool.
We kregen deze opdracht van school uit. Het toneel moest gebaseerd zijn op het boek 'Nopjes' van Klaas Verplancke en moest gespeeld worden in de vorm van een arena.
'Een moeilijke opdracht', dachten we in het begin, maar geleidelijk aan kwamen er meer en meer creatieve ideeën op papier en even later werden deze ook omgezet in de praktijk.
Voor de eerste voorstelling waren we allemaal wat zenuwachtig, maar wanneer Tony de boswachter op het toneel verscheen, ebden alle spanningen weg. Het werden 3 prachtvoorstellingen. De kinderen lachten en applaudisseerden. Daar deden we het voor.
Vandaag worden we door de kinderen nog altijd gezien als Tony de boswachter, Nopjes, Mariette de mees, Babette de beer, Jean-Claude de kikker of Jos de koe.
Deze ervaring zullen we niet snel vergeten!
Hier enkele foto's van de generale repetitie.
Veel kijkplezier!
Groetjes
Juf Marie
Jos de koe:
Nopjes en Jean-Claude de kikker:
Tony de boswachter:
Babette de beer:
Mariette de mees:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten