woensdag 5 februari 2014

Wie ben ik?

Hallo iedereen!

Ik ben Marie Vanoverschelde. Op 16 september ben ik gestart met de lerarenopleiding lager onderwijs via werkplekleren. Dit volg ik in hogeschool Vives te Kortrijk.

Sommigen van jullie zullen zich wel afvragen wat 'werkplekleren' precies inhoudt. Dit is eigenlijk een nieuwe vorm van onderwijs waarbij je van in het begin van je opleiding 2 dagen per week op een vaste stageplek zit. Deze dagen zijn dinsdag en donderdag.
Daarnaast hebben we 2 dagen les, op maandag en vrijdag. Omdat we maar 2 dagen per week les hebben, moeten we heel veel aan zelfstudie doen. In de les worden de belangrijkste onderwerpen snel overlopen, de rest moeten we zelf leren. Daarvoor zijn we 1 dag in de week vrij, dit is de woensdag. Deze dag is voorbehouden om aan zelfstudie te doen, opdrachten af te werken, cursussen samen te vatten, ...
Veel werk dus, maar ook veel voordelen. Doordat je van in het begin van de opleiding op een vaste stageplek zit, weet je al snel of de studierichting wel echt iets voor jou is. Ook heb je aan het einde van je opleiding een waaier aan ervaringen en is de stap minder groot om in het echte werkleven te stappen.

Doorheen mijn opleiding zal ik jullie via deze blog op de hoogte houden van mijn ervaringen op school en op de werkplek. Ik hoop op een leuk schooljaar met veel positieve ervaringen.

Alvast veel leesplezier!

Groetjes

Juf Marie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten